Κάθε επιχειρηματίας που επιδιώκει την ανάπτυξη της επιχείρησής του, είναι αναγκαίο ή σκόπιμο να απευθυνθεί και σε αγορές εκτός της χώρας του, για τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες που παράγει, να αξιοποιήσει διάφορες οικονομικές ενισχύσεις και άλλης μορφής διευκολύνσεις που χορηγούνται από εκτός συνόρων οργανισμούς, ή από άλλες χώρες, να ανταλλάξει εμπειρίες και γνώσεις, και να διευρύνει τον επαγγελματικό του ορίζοντα με δεδομένο το γενικό οικονομικό περιβάλλον που διεθνοποιείται ολοένα και περισσότερο.
Η επιβολή της ενίσχυσης της εξωστρέφειας και της διεθνοποίησης είναι, επίσης, η απάντηση στην κρίση, όπως αυτή βιώνεται στην Ελλάδα, και η οποία (μεταξύ πολλών άλλων συνεπειών) έφερε μείωση και στον αριθμό των ΜΜΕ. Προϋπόθεση, βέβαια, για μία τέτοια δράση είναι η αύξηση της ανταγωνιστικότητας των ελληνικών επιχειρήσεων.
Ο οδηγός εξαγωγών θα βοηθήσει τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις να ενημερωθούν, να εξελιχθούν, να εξάγουν και να αναπτυχθούν περαιτέρω.